Bent u het beu om onverwachte facturen van uw boekhouder te ontvangen? Weet u niet hoeveel uw boekhouding op jaarbasis kost? Hebt u schrik om te telefoneren of een mail te versturen naar uw boekhouder, met de vrees om elke minuut aangerekend te zien?

Wij streven naar een duidelijke communicatie tussen klant en boekhouder. Dit betekent dus ook duidelijke afspraken op vlak van tarief.

Afhankelijk of U op vlak van btw maand- of kwartaalaangever bent zal U maandelijks of per kwartaal een factuur ontvangen, telkens voor hetzelfde bedrag. Zo weet U perfect op voorhand wat de boekhouding U zal kosten. Op het einde van het jaar zal U eventueel een nieuw tarief gecommuniceerd worden voor het volgende jaar. Gedaan dus met onverwachte facturen!

Wat is inbegrepen in deze abonnementsformule?

Verwerking van de boekhouding

  • Boeken van aankoopfacturen, verkoopfacturen, evt. financiële verrichtingen
  • Opmaken van btw-aangifte + jaarlijkse btw-listing
  • Opvolging van uw boekhouding, advies en bijsturing waar nodig
  • Advies inzake voorafbetalingen, aanpassingen sociale bijdragen, optimalisaties,…
  • Bespreking en advies van uw dossier of diverse vragen via mail, telefoon of persoonlijk contact (incl 4u)

Opmaak van winstberekening / balans (voor vennootschappen)

  • Opstellen afschrijvingstabel
  • Omzetvergelijking
  • Opmaak fiscale bijlagen
  • Opstellen fiches
  • Bespreking en advies
  • Aangifte personenbelasting

Opstellen van jaarrekening (voor vennootschappen)

  • Opmaak jaarrekening en sociale balans
  • Opmaak verslagen
  • Aangifte vennootschapsbelasting
  • Neerlegging van de jaarrekening bij de nationale bank (neerleggingskosten niet inbegrepen)

Voor alle hier niet opgesomde taken, zullen gefactureerd worden in regie.